Tot dit taakveld behoren alle kosten die samenhangen met de ondersteuning van het primaire proces.
Wat gaan we daarvoor doen?
Wij zijn een servicegerichte gemeente. Met het oog op ontwikkelingen en trends blijft de gemeente met het programma De Moderne Overheid aansluiting zoeken bij de wensen en eisen die inwoners aan onze dienstverlening stellen.
In 2020 blijven we ons inzetten voor de verdere digitalisering van de dienstverlening. Inwoners kunnen steeds meer producten en diensten vanuit huis aanvragen en de status van deze aanvragen volgen via onze website. Omdat we het belangrijk vinden de dienstverlening te blijven verbeteren, vragen we directe feedback na elk klantcontact, zonodig schakelen we het digitaal burgerpanel in.
Participatie betekent meedoen.We luisteren naar inwoners, we bieden ruimte voor initiatieven en werken daaraan mee als dat gevraagd wordt. We vragen burgers, partners in de wijk en (sociaal) ondernemers mee te denken, mee te praten of mee te beslissen over gemeentelijk beleid of de uitvoering daarvan.
Informatiemanagement en Informatie gestuurd werken spelen een belangrijke rol in de moderne dienstverlening. Effecten van beleid hebben we sneller in beeld, waardoor dit direct kan worden bijgesteld. De samenwerking met het CBS in het Urban Data Center helpt ons daarbij.
Door de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is er meer aandacht voor privacy. Inwoners mogen erop vertrouwen dat gegevens in goede handen zijn bij de gemeente.
Speerpunten
Speerpunten |
---|
Informatiegestuurd werken |
Om inwoners en bedrijven optimaal te bedienen en aan te sluiten bij de behoeften die er zijn ontwikkelen we een organisatie die in 2022 in staat is informatie (kwantitatief en kwalitatief) te verzamelen, te bewerken, veilig te beheren en te gebruiken om beleid tussentijds aan te passen. Privacy en Informatiebeveiliging zijn bij het verwerken van informatie randvoorwaardelijk. |
Actie(s):
In 2020 is het datapakhuis ingericht en toegankelijk om te gebruiken bij het ontwikkelen van een goed functionerende Onderzoek & Statistiekstructuur, een goed werkende monitorings- en evaluatiesystematiek en het organisatiebreed ontwikkelen van kennis en vaardigheden op dit terrein. |
Wat mag het kosten?
Overhead | Rekening | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 30.464 | 30.261 | 28.579 | 29.609 | 29.682 | 30.772 |
Baten | 658 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo van lasten en baten | -29.806 | -30.261 | -28.579 | -29.609 | -29.682 | -30.772 |
Bedragen x € 1.000 |
De lasten betreffen personeelslasten en materiële lasten behorende bij de ondersteunende functies, de kosten van huisvesting en het wagenpark van het ambtelijk apparaat en informatiserings- en automatiseringskosten.
Geplande investeringen
Taakveld | Investeringen 2020 | Investeringen 2021 | Investeringen 2022 | Investeringen 2023 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uitg. | Ink. | Uitg. | Ink. | Uitg. | Ink. | Uitg. | Ink. | |
0.4 Overhead | 1.587.700 | - | 2.053.100 | - | 1.516.200 | - | 660.300 | - |
In de bovenstaande tabel zijn de geplande investeringen op taakveld niveau weergegeven. In de bijlage meerjareninvesteringsplan 2020-2023 is een gedetailleerd overzicht per krediet opgenomen.
Verbonden Partij(en)
Er zijn bij dit taakveld geen verbonden partijen. |